miércoles, 6 de marzo de 2013

4. Avatar analògic


Descripció :
Hem agut de fer primer la làmina 4 (la gamma de grisos) primer amb llapis de grafit, després amb punts i finalment a línies  de més clar a més fosc, de dreta a esquerra.
Una vegada feta, amb una fotografia nostra  a blanc i negre la havíem de comparar amb la gamma de grisos, quan més fosc a la fotografia més fosc a la imatge (a la primera prement més, a la segona fent més punts i a la tercera fent més línies)
Procés:
Fotografia utilitzada:
Foto-0608_3
1.       A una làmina blanca vam fer tres sèries de 8 quadrats de 3x3 (un seguit de l’altre) i els vam haver d’omplir  de més clar a més fosc de dreta a esquerra. La primera feta a grafit, la segona amb un retolador fent punts i la última amb un punta fina (en el meu cas) a ratlles.
 El meu resultat ha sigut aquest:
L'he hagut de fer una altre vagada, (la última gamma) Per haber-me equivocat.
En alguns llocs el pas de un a l'altre ha sigut massa gran, i en d'altres molt petit, però en general el veig bastant bé.

2.       La primera làmina que vam fer fixant-nos en la imatge va ser la de grafit, havíem  de comparar els grisos de la nostra imatge amb els de la làmina de grisos i intentar copiar-los a el nostre dibuix, una vegada calcat.
El meu resultat ha sigut aquest:
Foto-0586
Les meves ombres no s’assemblen gaire a la foto i a el dibuix, i no he sabut com donar el volum a la cara.

3.       Una vegada calcada la imatge una segona vegada, amb la làmina de grisos, fixant-nos amb els punts, vam anar omplint el dibuix fins que més o menys es semblava a la imatge real.
El meu resultat ha sigut aquest:
Foto-0588
És el que millor m'ha sortit de moment, encara que la galta dreta hauria d’haver-ho fet una mica més degradat i el cabell era més fosc.


UUna vegada calcada la imatge per última vegada, fixant-nos en la gamma de línies vam omplir el dibuix amb les ratlles corresponents a la foscor de la imatge.

VVaig haver de fer una altre vegada la làmina perquè no havia entès com fer les línies, les havia de fer amb la foscor corresponent a la gamma i les vaig fer només amb el mateix punta fina. Després vaig haver de fer la imatge amb una gamma a brut i una vegada acabada fer la de nou.
El meu resultat ha sigut aquest:
9
Fer les línies a mà en comptes de regla m'ha suposat un problema, perquè em tremolava la mà per a fer algunes línies.
M'ha quedat pitjor que el de punts, pero considero que millor que el de grafit.


Comentari:
La activitat se m’ha fet molt pesada, sobretot la de els punts, no costava gaire però requeria molt de temps i concentració. No la recomanaria i no m’agradaria repetir-la. Ja vaig fer una  cosa semblant a primer de la ESO, per això no he aprés res de nou, però crec que els resultats s’assemblen bastant a la fotografia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario